10 tips til leje hjælp for små virksomhedsejere

Som en vellykket lille virksomhedsejer er du vant til lange timer; ikkeeksisterende ferier og weekender brugt arbejde.
Hvornår var sidste gang du gik til din tandlæge? Hvornår var sidste gang du havde en uafbrudt natten ud med din partner?
Uanset om dit mål for 2005 er at finde mere tid til familien eller personlig berigelse – som deltager i klasser og konferencer–vil du overveje at bringe på nogle hjælp.
Følgende tip kan hjælpe dig i gang om du ønsker at bringe på et team af 10 eller en lejlighedsvis backup!
Forvent ikke at ansætte en replika af jer! Hver person du mødes og interview bliver et levende, åndende mennesker, med deres egne vaner, manerer og selv ideer! Dette er fint – -så længe deres idéer og vaner ikke er filosofisk imod jeres. Min første leje, Jen, var at forfølge en akademisk grad, var netop flyttet til området og er næsten 20 år yngre end jeg er! Hun er detalje-orienteret og bygger på tidsplaner for at få tingene gjort. Jeg er en smule mere ‘sæde for mine bukser’ type operator. Hun er en perfekt pasform, fordi hun supplerer min måde at arbejde! Med tiden er hun vokset til administration af dele af min virksomhed, som jeg forsømt – ligesom vedligeholdelse planlægning og fakturering.
Vide præcis, hvad du forventer fra din nye leje. Før du annoncere for hjælp, sidde og skrive en jobbeskrivelse. Liste over dine mål for det nye leje – ønsker du en person, der kan udfylde med kort varsel, når du skal tage en fridag, eller ønsker du en person, der kan arbejde en regelmæssig tidsplan? Ønsker du en person, der kan mødes med klienter, sætte deres egne tidsplaner og deltage i møder og arrangementer på dine vegne eller du simpelthen behøver en person, der kan samle op din overløb? Ved at tilbringe tid arbejder gennem dine tanker på lejet hjælp du indstilling dig op for et godt samarbejde. Hvis du kan klart formulere jobbet til alle ansøgere, vil de have mulighed for at afgøre, om dette er et gensidigt behagelig pasform. Sørg for at koncentrere sig om specifikke jobrelaterede beskrivelser og ikke subjektive oplysninger.
Afgøre, hvilken type af manager du er! Det er bydende nødvendigt, at du er ærlig om dit workstyle. Efter alt, hvis du siger du vil have en uafhængig tænker, men virkelig gøre en masse af ‘check-in’ kan du ende op med en ulykkelig helper. På den anden side, hvis du ansætter en person, der har bør for masser af feedback, skal du være sikker på at du er cut-out for folk del af forvaltningsprocessen.
Sæt afsat tid. Hvis du forventer at ansætte en person af 15 i næste måned kan du indstilling dig op for fiasko. Ligesom du ikke kan forvente at finde en perfekt kopi af du – kan ikke du altid sætte en deadline på din ansættelsesproces. Med andre ord, Planlæg at annoncere, interview og træne indtil du finder den rigtige person. (Hemmelige TIP: Hvis du finder den rette person – leje dem lige med det samme og derefter finde arbejde for dem! Aldrig forpasse en stor leje!)
Spørg din forsikring transportøren om dit ansvar for forsikring af dit teammedlemmer. Om du hyre uafhængige konsulent eller medarbejdere, er et emne til en anden artikel, men skal du gøre visse der din virksomhed er dækket.
Bestemme din fritid politik. Ligesom dig skal dit teammedlemmer tid off – om at tilbagesøge influenza eller bare re-afgift. Hvordan vil du håndtere disse fravær?
Oprette en disciplinær og review-proces. Uanset om du skal tage fat på spørgsmål af dårlige resultater, eller kronisk fravær–har en politik på plads, før du sætter på din første gruppemedlem. Spørgsmål til adresse i denne proces omfatter: hvor mange akut fravær er acceptabel i en given tidsperiode? Hvordan vil du behandle kundeklager og bekymringer? Hvordan vil du belønner enestående ydeevne? Hvilket format skal du bruge til at kommunikere med dit hold?
Find et velrenommeret firma til at foretage baggrundstjek. Hvis din virksomheds produkt eller service kræver dine medarbejdere adgang til kunders hjem, overser børn eller ejendele ikke betydningen af at gennemføre en baggrundskontrol. Du kan søge på internettet, spørge dit forsikringsselskab eller tale med din lokale politimyndigheder for anbefalinger på virksomhederne til at foretage denne kontrol for dig. I hver enkelt forekomst, skal du sagsøgerens underskrift og forståelse at du vil få en tredje part foretage en baggrund tjekke som en betingelse for beskæftigelse.
Oprette et datablad for ansøgere, som du kan give sammen med en ansøgning til interesserede ansøgere. Dette ark skal dække din grundlæggende jobbeskrivelse, forventninger og ansættelsesproces.
Opret dit træningsprogram. Om en detaljeret manuel eller one-on-one Træning for en bestemt periode af tid – skal du sørge for en skriftlig skitse. Træningsprogrammet skal omfatte alle aspekter af det job, du forventer din nye leje til at fuldføre. Mange misforståelser og frustrationer opstår blot fordi en ny leje ikke forstod forventningerne hos chefen.
Ved at følge disse tips, er du godt på vej til et lykkeligt og produktivt samarbejde med alle dine nye hjælp!




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.