I erhvervslivet, billedet er ikke alt; Det er det eneste!

Vi har alle hørt denne klagesang, men hvor meget vi praktiserer den. Med alle de regler, der er afslappet i dag, vi virkelig fremstå i det bedste lys. Det synes alle de artikler, jeg ser i dag er, om hvor gammel gammeldags dagens arbejdstagere finde deres tilsynsførende eller chef at være på måde de kjole, de politikker, der er de gennemfører og gammeldags måder hvorpå de fører deres forretning.
Jeg er af overbevisning, og vil fortsætte med at tro, at det første indtryk jeg laver er varig. Om det er over telefonen eller personligt, vil jeg præsentere mig selv i den bedst mulige lys. Men så igen, jeg er fra den gamle skole, den ene dag arbejdstagere klager over.
Lad os se på de virksomheder, der stadig stående. Efter alle hoopla har passeret, de virksomheder, der har brugt de grundlæggende principper for Business 101 er dem stadig blandt os. Intels, IBMs, Burger Kings, på & Ts, Sears, Microsofts, Dells, Gateways, etc.
Jeg er ikke fortaler for, lever i den mørke middelalder. Jeg tror for en virksomhed at overleve skal flytte med gange, men den grundlæggende struktur og foundation som vi har bygget vores business – billede, høflighed, etik, kunden er rigtige, er hjørnestenene til at drive en succesfuld forretning, uanset om det er hjem-baseret eller ej.
For mange hjemme-baseret virksomhed har taget pyjamas mentalitet i alle deres forretningspraksis. Jeg har kaldt på virksomheder, der har søde beskeder på deres maskiner, musik, det er Klamt, børn besvare telefon, skrigende fjernsyn, radioer i baggrunden. Dette ikke tillidsvækkende i mig til at gøre forretninger med denne person.
Det er ikke til at sige jeg ikke har haft forbehold over for virksomheder, der har kontorer uden for hjemmet. Faktisk, var det et opkald, der foretages til en, der inspirerede denne artikel. Da jeg ringede og talte med ejer af denne virksomhed, hun havde ingen idé om, hvordan en bestemt proces arbejdede eller hvad det er koste ville være. Wow, det er hendes forretning og hun ved ikke, hvordan det fungerer eller hvad det koster. Gæt hvem jeg gjorde ikke gøre forretninger med. Jeg siger ikke, du nødt til at være ekspert, men i det mindste kender grundlæggende og fortælle mig, du ansætter en ekspert i den område, der vil være bedre i stand til at hjælpe mig, ikke hem og haw og fortælle mig, du ikke har en anelse. Dette giver mig ikke et godt indtryk af dig eller din virksomhed.
Der er virksomheder i corporate kontorer, der er mere sjov huse end virksomheder… og de inspirere ikke enhver tillid til mig, så jeg ikke picking på hjemme-baserede virksomheder.
Formålet med denne artikel er at minde os alle (hjemme-baserede og ikke-hjem-baseret), hvordan vi fremstiller os selv er af afgørende betydning.
Når du svarer din telefon, skal du besvare det på en professionel måde. Når du går til en udenfor møde, hvis du er hjemme-baseret, kjole til mødet, ikke for hjem. Hvis du har klienter kommer til dit hjem, være sikker på det er præsentabel, og at du er alt for. Bare fordi du arbejder ud af dit hjem, betyder ikke, shorts og en T-shirt er passende for at møde en klient. Har din identitet pakke (visitkort, brevpapir, brochure) gjort professionelt, læse korrektur og stavekontrol enhver korrespondance, der forlader dit kontor.
Dit første indtryk, er enten i person, via telefon eller korrespondance en varig. Gør det et godt og du har klienter til liv hvis du behandler dem rigtigt – gammeldags måde.
Det eneste sted jeg har nogensinde fundet jeg var forkert er med restauranter. Nogle af disse små huller i væggen har vendte ud til at have den bedste service og den bedste mad, så jeg gætte, når det kommer til virksomheder, du kan ikke bedømme alle bøger af deres dækker, bare de fleste af dem.
Copyright 2001, DeFiore virksomheder.




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.